Ausrichtung der Marketingstrategien deutscher Bio-Handels und -Herstellerunternehmen auf die LOHAS-Zielgruppe.

Publikations-Art
Kongressbeitrag
Autoren
Kuhl, I. R. und Niessen, J.
Erscheinungsjahr
2009
Veröffentlicht in
Werte - Wege - Wirkungen: Biolandbau im Spannungsfeld zwischen Ernährungssicherung, Markt und Klimawandel
Herausgeber
Mayer, J.; Alföldi, T.; Leiber, F. et al.
Verlag
Dr. Köster , Berlin
Serie/Bezeichnung
Beiträge zur 10. Wissenschaftstagung Ökologischer Landbau
Seite (von - bis)
346-347
Tagungsname
10. Wissenschaftstagung Ökologischer Landbau
Tagungsort
Zürich
Tagungsdatum
11.-13. Februar 2009
Schlagworte
Bio-Lebensmittel, Bio-Lebensmittel, LOHAS (lifestyle of health and sustainability), Marketing
Abstract

Summary

LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) is a spreading trend in industrialized countries. Organic food attracts LOHAS-consumers, if it offers additional values concerning authenticity, design and convenience. Previous studies deal with consumers behind the LOHAS-acronym. The present study focuses on food companies. It aims to identify potentially successful marketing strategies for organic food with regard to the new target group of LOHAS-consumers. The results of 16 guided interviews with marketing experts of the organic and conventional food industry provide an overview of currently practiced marketing strategies. Suitable marketing strategies are identified by a comparison of LOHAS-expectations from a literature review with the analyzed information of the interviews.

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